Work on buy-side and sell-side and capital raising M&A transactions and occasionally support on Debt Advisory mandates - Prepare transaction materials, such as teasers, information memorandums, management presentations, and financial models, coordinate due diligence processes
1
Conducting credit risk evaluation and analysis of project finance, LBO (Leveraged Buyout) and corporate financings. In-depth due diligence, evaluation of structures and determination of appropriate ratings. Synthesizing the analysis into clear risk statements and recommendations for reviews and decisions on exposures …
2
Take overall responsibility for origination and structuring of credit transactions across a range of infrastructure and energy sectors across EMEA, including market research, directing due diligence, preparation of credit committee papers and negotiation of …
3
Planung und Durchführung von Prüfungen sowie Erstellung von Prüfberichten - Kommunikation und Vertretung der Prüfungsergebnisse gegenüber internen und externen Stakeholdern - Prüfung, ob vereinbarte Maßnahmen zur Behebung festgestellter Mängel fristgerecht umgesetzt wurden sowie Dokumentation der Ergebnisse dieser …
4
Analyzing existing processes to identify inefficiencies and potential areas for improvement. Developing and implementing strategies for process optimization, utilizing the latest methods and technologies. Establishing, monitoring, and analyzing key performance indicators (KPIs) to measure and continuously improve the …
5
Support the team in originating and executing buy-side and sell-side M&A and Debt Advisory mandates - Conduct market and industry analysis - Assist in the preparation of transaction materials, such as teasers, information memorandums, management presentations, and financial models
6
Als Junior Projektmanager:in unterstützen sie unser Team bei spannenden Projekten im Finance-Bereich. Sie übernehmen die Koordination diverser Projektmanagementaufgaben und bilden die Schnittstelle zwischen unseren Fachbereichen und externen Beratern
7
Sie aktualisieren Policies und implementieren regulatorische Änderungen in Unterlagen und Prozessen. Sie vertreten den Bereich Credit Risk in internen Projekten in Zusammenarbeit mit IT und anderen Fachbereichen, etwa im Zusammenhang mit Datawarehouse, Datenmanagement und der Automatisierung von Reports
8
Planung und Durchführung von Prüfungen sowie Erstellung von Prüfberichten - Kommunikation und Vertretung der Prüfungsergebnisse gegenüber internen und externen Stakeholdern - Prüfung, ob vereinbarte Maßnahmen zur Behebung festgestellter Mängel fristgerecht umgesetzt wurden sowie Dokumentation der Ergebnisse dieser …
9
Methodische (Weiter-) Entwicklung, Wartung und Dokumentation von Risikomodellen mit Fokus auf das Kreditportfoliomodell • Erstellung von Risikoanalysen inkl. statistischer Aufbereitung der zugrunde liegenden Daten • Mitarbeit bei bzw. Leitung von bankweiten Projekten
10